5 september: Huisvesting arbeidsmigranten en Wet inburgering nieuwkomers

Gepubliceerd op: 31 augustus 2023 10:08

Appels plukken

Op dinsdag 5 september is een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Op deze avond krijgt de gemeenteraad meer informatie over de huisvesting van arbeidsmigranten. En over de Wet inburgering nieuwkomers. De vergadering start om 20.00 uur in Dorpshuis De Biskamp in Hellouw (De Morgen 1). Praat u mee?

• 20.00 uur – Huisvesting arbeidsmigranten
  • 21.15 uur – Wet inburgering nieuwkomers

Huisvesting arbeidsmigranten

Voor de gemeente West Betuwe komt er een beleid voor de huisvesting van arbeidsmigranten. Op 5 september hoort de raad meer over wat er in het beleid komt te staan. Ook krijgen de raadsleden te horen wat er al gedaan en bereikt is, wat er nog gedaan moet worden en wat de gemeenteraad nog kan besluiten. Hierin komen ook de knelpunten in het beleid aan bod, zodat de raad die mee kan nemen in zijn overwegingen.

Wet inburgering nieuwkomers

In februari van dit jaar was er al een beeldvormende vergadering over de Wet inburgering nieuwkomers. Op 5 september wordt hier een vervolg aan gegeven. Welzijn West Betuwe is sinds 1 mei verantwoordelijk voor de uitvoering van deze wet. In een interactieve presentatie neemt Welzijn West Betuwe de raad mee in welke stappen er gezet moeten worden, hoe het tot nu toe loopt en welke rol de medewerkers en vrijwilligers hebben.

Praat mee

Wilt u meeluisteren of -praten tijdens over deze onderwerpen? De gemeenteraad gaat graag met u in gesprek. U bent daarom van harte welkom op 5 september in Dorpshuis De Biskamp in Hellouw! Aanmelden is niet nodig.

Tweede beeldvormende vergadering

Tegelijk met deze vergadering is er nog een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Deze vergadering gaat over het bomenbeleid en de commissie ruimtelijke kwaliteit. Deze vindt om 20.00 uur plaats in Dorpshuis Ons Eigen Gebouw in Buurmalsen (Groeneweg 23).