3 oktober: Kruisingen en fietsknelpunten en Muziekonderwijs

Gepubliceerd op: 29 september 2023 13:09

Op dinsdag 3 oktober is een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Op deze avond krijgt de gemeenteraad meer over bepaalde kruisingen en fietsknelpunten in de gemeente. En daarna krijgen ze meer informatie over een onderzoek naar de wensen voor het muziekonderwijs. De vergadering start om 20.00 uur in Dorpshuis De Biskamp in Hellouw (De Morgen 1). Praat u mee?

• 20.00 uur – Kruisingen en fietsknelpunten
  • 21.15 uur – Muziekonderwijs

Kruisingen en fietsknelpunten

In de gemeente West Betuwe zijn verschillende wegen die kruisen met provinciale wegen. Ook zijn er verschillende fietsknelpunten. De gemeenteraad wil graag weten of en wat hieraan gedaan wordt. Worden er bijvoorbeeld rotondes aangelegd? Hoe kunnen we zorgen dat fietsers veilig op hun bestemming komen? In een presentatie krijgt de raad meer informatie.

Muziekonderwijs

De gemeente deed onderzoek naar de behoefte van scholen en muziekverenigingen op het gebied van muziekonderwijs. Dit onderzoek wordt gepresenteerd aan de gemeenteraad. Met daarin de resultaten, vervolgstappen en aanbevelingen uitgelegd.

Wilt u meeluisteren of -praten tijdens over deze onderwerpen? De gemeenteraad gaat graag met u in gesprek. U bent daarom van harte welkom op 3 oktober in Dorpshuis De Biskamp in Hellouw! Aanmelden is niet nodig.

Tweede beeldvormende vergadering

Tegelijk met deze vergadering is er nog een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Deze vergadering gaat over de Hervormingsagenda jeugd en de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid. Deze vindt om 20.00 uur plaats in De Ontmoeting in Gebouw in Buurmalsen (Groeneweg 23).