3 oktober: Hervormingsagenda jeugd en Veiligheidsregio Gelderland-Zuid

Gepubliceerd op: 29 september 2023 11:09

Op dinsdag 3 oktober is een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Op deze avond krijgt de gemeenteraad meer informatie over de hervormingsagenda jeugd. En over de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid. De vergadering start om 20.00 uur in De Ontmoeting (Achter 't Veer 20 in Geldermalsen). Praat u mee?

• 20.00 uur – Hervormingsagenda jeugd
  • 21.15 uur – Regionaal Risicoprofiel, Beleidsplan en Crisisplan van de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid

Hervormingsagenda jeugd

De jeugdzorg is in Nederland in ontwikkeling. Steeds meer jongeren hebben dit nodig en het wordt erg duur. Daarom wordt de jeugdzorg anders geregeld. Hiervoor maakte de overheid een zogenaamde hervormingsagenda jeugd. Op 3 oktober krijgt de gemeenteraad een uitleg over deze agenda.

Veiligheidsregio Gelderland-Zuid

De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (VRGZ) maakt voor de hele regio een risicoprofiel, beleidsplan en crisisplan. De verschillende gemeentes, waaronder de gemeente West Betuwe kan hier nog tot 1 november op reageren. Daarom geeft de VRGZ een uitleg over deze documenten.

Het risicoprofiel geeft aan welke risico's er zijn in de regio Gelderland-Zuid. In het beleidsplan staat hoe de VRGZ zich hierop voorbereidt. En in het crisisplan staat hoe de VRGZ een incident bestrijdt als er toch iets gebeurt.

Praat mee

Wilt u meeluisteren of -praten tijdens over deze onderwerpen? De gemeenteraad gaat graag met u in gesprek. U bent daarom van harte welkom op 3 oktober in De Ontmoeting in Geldermalsen. Aanmelden is niet nodig.

Tweede beeldvormende vergadering

Tegelijk met deze vergadering is er nog een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Deze vergadering gaat over Kruisingen en fietsknelpunten en het muziekonderwijs. Deze vindt om 20.00 uur plaats in Dorpshuis De Biskamp in Hellouw (De Morgen 1).