18 april: woonwagenlocatie de Griend

Gepubliceerd op: 12 april 2023 11:04

Op dinsdag 18 april is een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. De vergadering start om 20.00 uur in De Koeldert in Waardenburg (De Koeldert 30). In de vergadering heeft de raad het over de herinrichting van woonwagenlocatie De Griend.

Op dit moment staan er te veel woonwagens op woonwagenlocatie De Griend. Daarom zoekt de gemeente naar een extra locatie. Hiervoor deed de gemeente onderzoek naar een locatie aan de Heideweg in Waardenburg. Uit dit onderzoek is geen oplossing gekomen. Daarom moet er waarschijnlijk een nieuw onderzoek komen.

Ook wil de gemeente de huidige woonwagenlocatie opknappen en opruimen. Dit om de leefbaarheid te vergroten. Drie van de zes standplaatsen worden opnieuw ingericht. De andere drie standplaatsen krijgen een nieuwe berging. Ook worden er parkeerplaatsen aangelegd.

De gemeenteraad krijgt tijdens de beeldvormende vergadering meer informatie over deze projecten rondom woonwagenlocatie De Griend.

Wilt u meeluisteren of -praten tijdens over dit onderwerp? De gemeenteraad gaat graag met u in gesprek. U bent daarom van harte welkom op 18 april in De Koeldert! Aanmelden is niet nodig.

Tweede beeldvormende vergadering

Tegelijk met deze vergadering is er nog een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Deze vergadering gaat over rotondes en fietsknelpunten, de houtskoolschets van de Avri en kleine windturbines. Deze vindt om 20.00 uur plaats in Cultureel Centrum de Koels in Vuren.