Kindervragenuur voor groep 8 leerlingen

Gepubliceerd op: 13 september 2023 16:09

Op dinsdag 21 november organiseert de gemeenteraad het eerste Kindervragenuur in West Betuwe. Dit is dé kans voor leerlingen uit groep 8 om een uur lang hun vragen te stellen aan de burgemeester, raadsleden en wethouders. Alle basisscholen in de gemeente zijn uitgenodigd om vragen in te sturen. Doet jouw school ook al mee?

Het kindervragenuur is verbonden aan de Dag van de Rechten van het Kind (20 november). Dat is volgens de gemeenteraad een mooi moment om kinderen plaats te laten nemen op de stoelen van de raadsleden. Vanaf die plek kunnen ze op 21 november al hun vragen over de gemeente stellen aan burgemeester Stoop, raadsleden en wethouders.

Maken ze zich bijvoorbeeld zorgen over iets in hun eigen buurt of dorp/stad? Zijn ze nieuwsgierig naar hoe iets werkt binnen de gemeente? Of zijn ze benieuwd hoe de gemeente met landelijke thema's, zoals vluchtelingen of het milieu, omgaat? Alle vragen zijn goed, als ze maar over de gemeente gaan.

Omdat niet alle groep 8 leerlingen van West Betuwe in de raadszaal passen, doen alle ingezonden vragen mee in een loting. Van alle klassen krijgen er uiteindelijk 5 een uitnodiging om hun vragen te stellen. Zij mogen plaatsnemen in de nieuwe raadszaal van West Betuwe.

Zit je in groep 8 en wil je ook graag je vraag stellen tijdens het Kindervragenuur? Vraag bij je school na of jullie ook al meedoen!