Extra raadsvergadering 20 juni: verbonden partijen

Gepubliceerd op: 13 juni 2023 13:06

Groepsfoto gemeenteraad 2023

Op dinsdag 20 juni is een extra raadsvergadering. Hierin bespreekt de gemeenteraad de jaarrekeningen en begrotingen van alle verbonden partijen. Verbonden partijen zijn partners van de gemeente, zoals de Avri en de GGD. Zij voeren bepaalde taken uit voor de gemeente West Betuwe (en ook voor andere gemeenten in de regio).

De gemeente blijft altijd verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van die taken. Daarom bekijkt de gemeenteraad elk jaar de jaarrekeningen en begrotingen van de verbonden partijen. De gemeenteraad kan hier een mening over geven via een zienswijze.

De raadsvergadering begint op 20 juni om 20.00 uur in de aula van de Lingeborgh (Laan van Leeuwenstein 2, Geldermalsen). Publiek is welkom. De vergadering is ook mee te luisteren.

Bekijk de agenda en alle voorstellen

Spreek in tijdens het Raadspreekuur

Aan het begin van elke raadsvergadering is het Raadspreekuur. Hier kunt u inspreken over een onderwerp dat (nog) niet op de politieke agenda staat. Op 20 juni kunt u hier ook gebruik van maken. Het is ook mogelijk om uw inspreektekst via e-mail te sturen naar de gemeenteraad.

Aanmelden voor het Raadspreekuur of uw bijdrage schriftelijk delen met de raad kan tot maandag 19 juni 12.00 uur via griffie@westbetuwe.nl.