De gemeenteraad op 23 mei op bezoek in Beesd en Haaften

Gepubliceerd op: 08 mei 2023 07:05

Raadsleden en inwoners in Ophemert met elkaar in gesprek tijdens het gebiedsgericht ontmoeten

De gemeente West Betuwe bestaat uit 26 kernen. De gemeenteraad wil bij al deze kernen in de gemeente op bezoek gaan om in gesprek te komen met inwoners. Op dinsdag 23 mei zijn er daarom in de avond raadsleden in Beesd en Haaften aanwezig. Wilt u ook in gesprek met de raadsleden? Alle inwoners van deze kernen zijn welkom!

Door regelmatig op bezoek te gaan in de kernen willen de raadsleden het makkelijk maken voor inwoners om met hen in gesprek te komen. Tijdens deze bijeenkomsten ontstaan open gesprekken over onderwerpen die leven in de kernen. Zo weet de gemeenteraad wat er speelt bij de inwoners en hoe zij over bepaalde situaties denken.

Speeddaten

Tijdens elke bijeenkomst in elke kern gaan de inwoners en raadsleden met elkaar speeddaten. In vijf rondes praten ze over vijf verschillende onderwerpen. De kernen en de raadleden kozen zelf waar ze het met elkaar over willen hebben. Het zijn onderwerpen die nu spelen binnen de kernen.

Het doel van de avond is informatie delen en ophalen. De raadsleden nemen deze informatie vervolgens mee in hun besluit over het onderwerp, zodra dit op de agenda staat. Over sommige van de onderwerpen neemt de raad al snel een besluit. Bij andere onderwerpen kan dat wat langer duren. Maar voor alle onderwerpen geldt dat de raad graag uw mening hoort!

Beesd en Haaften op dinsdag 23 mei

Welke onderwerpen staan er in Beesd en Haaften op de agenda? Dat leest u hier.

Onderwerpen in Beesd

• Woningbouw
  • Sluipverkeer
  • Onderhoud groen
  • Doorontwikkeling bedrijventerrein Homburg
  • Voorzieningsgebied Beesd

Onderwerpen in Haaften

• Woningbouw
  • Onderhoud groen
  • Verkeersveiligheid
  • Zwemplas Crobsche Waard
  • Overslaghaven

Praat mee en leg uw zorgen en ideeën voor uw kern bij de raad neer:

• Vanaf 20.00 uur in Het Klokhuis Beesd (Jeugdlaan 2 in Beesd)
  • Vanaf 20.00 uur in de Burcht van Haeften (Vredeplein 1 in Haaften)

Alle inwoners van Beesd en Haaften zijn van harte welkom. Aanmelden is niet nodig.