Coalitie West Betuwe rond!

Gepubliceerd op: 18 januari 2019 16:01

Donderdagavond 17 januari 2019 hebben de partijen Dorpsbelangen, SGP, ChristenUnie en Leefbaar Lokaal Belang West Betuwe de coalitieonderhandelingen afgerond. Er bestaat overeenstemming over de inhoud van een coalitieakkoord, het aantal wethouders en op hoofdlijnen over de portefeuilleverdeling. Die portefeuilleverdeling wordt in de eerste collegevergadering van het nieuwe team nog verder in detail uitgewerkt.

In totaal gaat het college, naast burgemeester Harry Keereweer, bestaan uit 5 wethouders. Beoogd wethouders zijn:

• Ton van Maanen (SGP)
  • Ed Goossens (Dorpsbelangen)
  • Govert van Bezooijen (ChristenUnie)
  • Jacoline Hartman (Leefbaar Lokaal Belang)
  • Rutger van Stappershoef (Dorpsbelangen)

De beoogd wethouders worden de komende dagen onderworpen aan de voorgeschreven integriteitstoets.

Ingelaste raadsvergadering

Het is de bedoeling dat de coalitiepartijen hun coalitieakkoord op dinsdagavond 29 januari a.s. officieel aanbieden aan de gemeenteraad tijdens een ingelaste raadsvergadering. Die avond vindt dan ook de beëdiging van de wethouders plaats.

Persconferentie

Op donderdag 24 januari a.s. is er om 09.30 uur in het gemeentehuis in Geldermalsen een persconferentie. Deze bijeenkomst staat in het teken van een verdere toelichting op de inhoud van het coalitieakkoord en de samenstelling en portefeuilleverdeling van het college.