Beeldvorming op 4 april

Gepubliceerd op: 29 maart 2023 12:03

Op dinsdag 4 april is de beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Deze vergadering start om 20.00 uur in Dorpshuis Tricht (Prins Johan Frisoplaats 1a in Tricht). In de vergadering heeft de raad het over woningen in de gemeente (volkshuisvesting). De woningcorporaties KleurrijkWonen en De Kernen geven hier een presentatie over.

Woningen in de gemeente

In de gemeente West Betuwe zijn twee woningcorporaties actief. Dit zijn KleurrijkWonen en De Kernen. Bij deze organisaties kunnen inwoners terecht als ze een huis willen huren.

De vergadering van 4 april is het idee van deze woningcorporaties. Zij willen de gemeenteraad op de hoogte brengen van de stand van zaken op het gebied van woningen in de gemeente (volkshuisvesting).

We starten om 20.00 uur. De woningcorporaties meer vertellen over de onderwerpen:

• Betaalbaarheid
  • Beschikbaarheid
  • Duurzaamheid
  • Nieuwbouw
  • Klanttevredenheid

Na een korte pauze gaan we om 21.15 uur verder over de landelijke, regionale en lokale ontwikkelingen:

• Nationale prestatieafspraken
  • Regionale Woondeal
  • Huisvesting Statushouders
  • Wonen en Zorg

De gemeenteraad gaat graag met u in gesprek over dit onderwerp. U bent daarom van harte welkom om mee te luisteren en te praten! Aanmelden is niet nodig.

Bekijk de hele agenda van 4 april.