7 november: Wonen en oud papier

Gepubliceerd op: 01 november 2023 11:11

Op dinsdag 7 november is een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Op deze avond krijgt de gemeenteraad meer over meer informatie over de woningbouwprojecten in de gemeente. En over alternatieven voor het ophalen van oud papier door verenigingen. De vergadering start om 20.00 uur in De Betuwe Poort (Kornelis van Wijnenstraat 1 in Rhenoy). Praat u mee?

• 20.00 uur – Wonen
  • 21.15 uur – Alternatieven ophalen oud papier door verenigingen

Wonen

Er zijn verschillende woningbouwprojecten in de gemeente West Betuwe. De gemeenteraad wil graag op de hoogte blijven van de stand van zaken rondom die projecten. Dit wordt in een presentatie verteld. Tijdens de sessie krijgt de gemeenteraad ook uitgelegd hoe een proces voor woningbouwinitiatieven precies verloopt.

Alternatieven ophalen oud papier door verengingen

In de gemeente West Betuwe hielpen meerdere verenigingen bij het ophalen van oud papier. Hiervoor kregen ze een vergoeding. De Avri besloot vorige maand dat dit gaat stoppen. Wel deed de Avri een onderzoek naar alternatieve werkzaamheden voor verenigingen, zodat ze toch een vergoeding kunnen ontvangen. De raad krijgt nu informatie over de mogelijkheden.

Wilt u meeluisteren of -praten tijdens over deze onderwerpen? De gemeenteraad gaat graag met u in gesprek. U bent daarom van harte welkom op 7 november in De Betuwe Poort in Rhenoy! Aanmelden is niet nodig.

Tweede beeldvormende vergadering

Tegelijk met deze vergadering is er nog een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Deze vergadering gaat over het terughalen van de vergunningstaken naar de gemeente. Deze vindt om 20.00 uur plaats in de Ida Gerhardt Academie (Ossengang 45 in Geldermalsen).