Profielschets nieuwe burgemeester gemeente West Betuwe

Gepubliceerd op: 16 april 2019 14:04

De gemeente West Betuwe is op zoek naar een nieuwe burgemeester! En deze burgemeester moet natuurlijk bij de nieuwe gemeente en haar inwoners passen. Daarom stelt de gemeenteraad eerst een profielschets vast. Deze beschrijft over welke eigenschappen en kwaliteiten de nieuwe burgemeester moet beschikken.

De profielschets is opgesteld door de vertrouwenscommissie, maar ook de inwoners van de gemeente hebben hier invloed op gehad. Meer dan 600 inwoners hebben via een online en offline enquête aangegeven welke eigenschappen zij belangrijk vinden in hun nieuwe burgemeester. De resultaten hiervan zijn door de vertrouwenscommissie meegenomen bij het opstellen van de profielschets.

Op 25 april is een extra raadsvergadering, waarin de profielschets wordt vastgesteld door de gemeenteraad en deze vervolgens wordt overhandigd aan de commissaris van de koning.

> Naar de profielschets