Maand van de raad december

Gepubliceerd op: 30 november 2022 11:11

De gemeenteraad heeft elke maand verschillende vergaderingen. Het presidium besluit wat er precies op de agenda van die vergaderingen staat. Lees hier over welke onderwerpen de raad in december praat. En wanneer u kunt meepraten en invloed kunt uitoefenen.

Hieronder vindt u het overzicht van alle vergaderingen in de maand december. Deze starten allemaal om 20.00 uur. U bent bij alle vergaderingen van harte welkom!

Dinsdag 6 december - Beeldvorming

Op dinsdag 6 december is een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Deze vindt plaats in De Pluk in Geldermalsen (Rijksstraatweg 64) en start om 20.00 uur. De beeldvorming staat in het teken van de jongerenraad, het speeddaten met de leerlingen van de Lingeborgh en het ophalen van oud papier door verenigingen.

Dinsdag 13 december - Oordeelsvorming

Tijdens een oordeelsvormende vergadering gaan de 10 fracties met elkaar in debat. Op 13 december zijn er twee vergaderingen tegelijk. Deze beginnen allebei om 20.00 uur. Publiek is welkom.

Oordeelsvormende vergadering 1 vindt plaats in de Lingeborgh (Laan van Leeuwenstein 2, Geldermalsen). De raad praat hier over de volgende onderwerpen:

• Gemeentelijke begraafplaatsen
  • Bestemmingsplan Nieuwe Steeg 12 – 42a Herwijnen
  • Voorbereidingsbesluit Garstkampen Beesd
  • Richtlijnen privacy en publicatie persoonsgegevens gemeenteraad West Betuwe
  • Derde wijziging Algemene Plaatselijke Verordening

Oordeelsvormende vergadering 2 vindt plaats in de Brandweerzaal (Rijnstraat 20 in Geldermalsen). De raad praat hier over de volgende onderwerpen:

• Energiefonds maatschappelijke organisaties
  • Decemberwijziging 2022
  • Belastingverordeningen 2023
  • Onderwijsvisie
  • Uitbreiding lokaal Brede school Herwijnen
  • Uitvoering motie aanvalsplan tegen armoede

Dinsdag 20 december - Besluitvorming

De raadsvergadering is de laatste vergadering van elke maand. Hierin neemt de raad besluiten. De agenda van de besluitvormende vergadering is pas definitief na de oordeelsvormende vergaderingen. In de oordeelsvorming bepalen de fracties namelijk of een vergaderstuk al klaar is om een besluit over te nemen.

Op dinsdag 20 december vindt de raadsvergadering plaats in de aula van de Lingeborgh (Laan van Leeuwenstein 2 in Geldermalsen). We starten om 20.00 uur. Wilt u weten wat de raad besluit? Neem dan plaats op de publieke tribune of luister de vergadering online mee.

Meepraten met de raad?

Wilt u iets meegeven aan de raad over een van de onderwerpen op de agenda? Of juist een nieuw onderwerp onder de aandacht brengen? Dan kunt u gebruikmaken van uw inspreekrecht.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de griffie, via griffie@westbetuwe.nl, over de mogelijkheden.