Maand van de raad: maart

Gepubliceerd op: 27 februari 2023 14:02

De gemeenteraad heeft elke maand verschillende vergaderingen. Hieronder vindt u het overzicht van de vergaderingen die de gemeenteraad in de maand maart heeft. U bent bij alle vergaderingen van harte welkom!

Donderdag 9 maart – Beeldvorming

Op donderdag 9 maart is de beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. De vergadering start om 20.00 uur in De Koeldert (De Koeldert 30 in Waardenburg). In deze beeldvorming praat de gemeenteraad over het Landschapsontwikkelingsplan, de Gelderse puzzel en de warmtetransitie.

Inwoners zijn welkom om mee te praten of mee te luisteren. Kom vooral langs! Aanmelden is niet nodig.

Dinsdag 14 maart – Oordeelsvorming

Tijdens een oordeelsvormende vergadering gaan de 10 fracties met elkaar in debat. De vergadering van 14 maart begint om 20.00 uur in De Lingeborgh (Laan van Leeuwenstein 2 in Geldermalsen). Publiek is van harte welkom!

De raad praat over de volgende onderwerpen:

• Nieuwbouw integraal kindcentrum Buurmalsen-Tricht
  • Landschapsontwikkelingsplan
  • Warmtetransitie
  • Houtskoolschets AVRI

Dinsdag 21 maart – Gebiedsgericht ontmoeten

De gemeenteraad gaat op 21 maart op bezoek in twee kernen: Asperen en Ophemert. In beide kernen komt een deel van de raad langs. Hier gaan de raadsleden en inwoners met elkaar in gesprek over onderwerpen die spelen in de kernen.

• 20.00 uur in Dorpshuis Asperen (Van Langerakstraat 6 in Asperen)
  • 20.00 uur in Huis op Hemert (Blankenburgsestraat 3 in Ophemert)

Dinsdag 28 maart – Besluitvorming

De raadsvergadering is de laatste vergadering van elke maand. Deze maand is de raadsvergadering op 28 maart.

In de raadsvergadering neemt de raad besluiten. De agenda van de besluitvormende vergadering is pas definitief na de oordeelsvormende vergadering. In de oordeelsvorming bepalen de fracties namelijk of een vergaderstuk al klaar is om een besluit over te nemen.

Op dinsdag 28 maart vindt de raadsvergadering plaats in de aula van de Lingeborgh (Laan van Leeuwenstein 2 in Geldermalsen). We starten om 20.00 uur. Wilt u weten wat de raad besluit? Neem dan plaats op de publieke tribune of luister de vergadering online mee.

Meepraten met de raad?

Wilt u iets meegeven aan de raad over een van de onderwerpen op de agenda? Of juist een nieuw onderwerp onder de aandacht brengen? Dan kunt u gebruikmaken van uw inspreekrecht.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de griffie, via griffie@westbetuwe.nl, over de mogelijkheden.