Het nieuwe sportbeleid van de gemeente West Betuwe

Gepubliceerd op: 28 april 2021 13:04

De gemeente West Betuwe krijgt een nieuw sportbeleid. Op donderdag 6 mei spreken inwoners en sportverenigingen hierover met de gemeenteraad. Samen hebben ze het over de hoofdlijnen van dit beleid tijdens een beeldvormende vergadering. Deze vergadering start om 20.00 uur, is digitaal en live te volgen via de website van de gemeenteraad.

Tijdens de beeldvormende vergadering krijgen de raadsleden meer informatie over het sportbeleid dat in ontwikkeling is. Dit beleid is bedoeld voor de periode van 2022 tot 2026. Het geeft sportverenigingen duidelijkheid over hun verantwoordelijkheden en de steun die de gemeente ze biedt.

De gemeente West Betuwe is al langere tijd over het beleid in gesprek met verschillende sportverenigingen. Ook kunnen alle inwoners van de gemeente hierover meepraten via een enquĂȘte. Of u nu wel of niet sport of beweegt, iedereen kan de vragenlijst invullen.

Op donderdag 6 mei wisselen raadsleden, inwoners en sportverenigingen met elkaar van gedachten over het sportbeleid. Hoe zien de sportverenigingen hun toekomst? En welke rol speelt de gemeente daar in? Door een open gesprek te voeren, worden de wensen van zowel raadsleden als sportverenigingen en inwoners duidelijk.

Deze input wordt verzameld voor het uiteindelijke sportbeleid voor de periode van 2022 tot 2026. Naar verwachting neemt de gemeenteraad op 28 september 2021 een definitief besluit over het beweeg- en sportbeleid.

Praat mee

Iedereen kan meepraten tijdens de vergadering over het beweeg- en sportbeleid. Aanmelden kan tot woensdag 5 mei 12.00 uur via griffie@westbetuwe.nl, onder vermelding van naam en telefoonnummer. Wilt u alleen meekijken? Volg dan de livestream. Vanaf 20.00 uur staat het onderwerp sportbeleid op de agenda.