De nieuwe burgemeester van gemeente West Betuwe

Gepubliceerd op: 09 oktober 2019 10:10

Servaas Stoop

De gemeenteraad West Betuwe beveelt de heer S. (Servaas) Stoop aan als nieuwe burgemeester van de gemeente West Betuwe. Dit is tijdens een extra raadsvergadering op 8 oktober bekendgemaakt door Lourens van Bruchem, voorzitter van de vertrouwenscommissie.

De zoektocht naar de nieuwe burgemeester van de gemeente West Betuwe is in maart 2019 van start gegaan. In totaal hebben 15 sollicitanten zich gemeld bij de commissaris van de Koning van de provincie Gelderland. Uit deze kandidaten zijn er 5 geselecteerd, waarmee de vertrouwenscommissie in gesprek is gegaan.

Aanbeveling vanuit de raad West Betuwe

In een besloten vergadering op 8 oktober hebben de raadsleden gestemd over de kandidaat die zij aanbevelen als nieuwe burgemeester van de gemeente West Betuwe. Tijdens de aansluitende openbare raadsvergadering is deze keuze publiekelijk bekendgemaakt. De raad van de gemeente West Betuwe beveelt de heer S. (Servaas) Stoop aan ter benoeming.

De heer Stoop is 57 jaar oud en woont momenteel in Hendrik-Ido-Ambacht. Hij is gehuwd, vader van vier kinderen en opa van twee kleinkinderen. In de afgelopen 17 jaar heeft hij bestuurlijke ervaring opgedaan als burgemeester van diverse gemeenten. Hiernaast vervulde hij actief verschillende nevenfuncties.

De aanbeveling van de raad van gemeente West Betuwe gaat nu, samen met het advies van de Commissaris van de Koning, naar de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties. Naar verwachting vindt de installatie van de nieuwe burgemeester plaats op 22 november 2019.