Beeldvorming op 4 oktober

Gepubliceerd op: 29 september 2022 08:09

Op dinsdag 4 oktober is de beeldvormende vergadering van deze maand. Op de agenda staan het binnenklimaat van de Lingeborgh en het nieuwe Veiligheidsbeleid voor de gemeente West Betuwe.

De vergadering vindt op 4 oktober plaats in de brandweerkazerne in Geldermalsen (Rijksstraatweg 62). U bent van harte welkom! Inloop is vanaf 19.30 uur, waarbij u een simulatie van rookontwikkeling in huis kunt ervaren.

• 19.30 uur – Inloop met simulatie van "rookontwikkeling in huis"
  • 20.00 uur – Binnenklimaat hoofdgebouw Lingeborgh
  • 20.40 uur – Veiligheidsbeleid 2023-2026

Binnenklimaat Lingeborgh

Uit onderzoek is gebleken dat de luchtkwaliteit in het hoofdgebouw van middelbare school de Lingeborgh niet goed genoeg is. De eisen voor ventilatie zijn de afgelopen tijd verzwaard. Daarom moet die ventilatie verbeterd worden.

Samen met de gemeente West Betuwe is het schoolbestuur op zoek naar een oplossing. Dit kan het aapassen van de ventilatie naar het wettelijke minimum zijn. Of een uitgebreidere toekomstbestendige aanpak. Hierover krijgt de gemeenteraad meer informatie.

Veiligheidsbeleid

Voor de gemeente West Betuwe komt er een nieuw Veiligheidsbeleid (2023-2026). Tijdens deze avond zijn er presentaties over drugs en ondermijning, evenementen, arbeidsmigranten en fysieke veiligheid. Vervolgens geven de raadsleden en andere aanwezigen accenten en focuspunten mee voor het nieuwe beleid.

Wilt u meepraten tijdens deze beeldvormende vergadering? U bent van harte uitgenodigd. Kom vanaf 19.30 uur langs in de brandweerkazerne (Rijksstraatweg 62 in Geldermalsen). Er is beperkte ruimte in de kazerne, dus kom op tijd (vol = vol).