Beeldvorming op 28 november

Gepubliceerd op: 03 december 2019 13:12

Op 28 november vergaderde de raad West Betuwe in De Schildkamp in Asperen. Hier vonden drie verschillende voorrondes tegelijk plaats. Deze gingen over de APV, de (t)huisvesting van de gemeente West Betuwe en recreatie & toerisme.

Beeldvorming over de APV

Degenen die voor de APV kwamen, gingen naar zaal Leerdam. Daar werd met een presentatie uitgelegd hoe de nieuwe APV is gemaakt en hoe de inwoners en ondernemers uit de gemeente daarbij zijn betrokken. Raadsleden, inwoners en ondernemers stelden kritische vragen. In de oordeelsvormende vergadering van 3 december gaan de raadsleden hier verder over in gesprek.

Beeldvorming over de (t)huisvesting

In zaal Gellicum werd het raadsvoorstel voor de (t)huisvesting van de gemeente toegelicht. Op dit moment speelt de vraag of het gemeentehuis in Geldermalsen moet worden verbouwd. Een andere optie is dat er een heel nieuw gemeentehuis wordt gebouwd. Binnenkort neemt de raad hierover een besluit. Om dat te kunnen doen, kregen ze vanavond een uitgebreide uitleg over de mogelijkheden.

Beeldvorming recreatie en toerisme

Geïnteresseerden voor de bijeenkomst over recreatie en toerisme, namen plaats in de grote zaal 'Onder de sterren'. Hier kregen ze meer uitleg over het doel van de avond. Daarna gingen ze uiteen in vier groepen. Elke groep ging naar een aparte zaal. Daar werden de vier onderwerpen routestructuren, versterken recreatie en toerisme, promotie en verbinding behandeld.