Beeldvormende vergaderingen op 5 maart

Gepubliceerd op: 27 februari 2019 13:02

Op 5 maart vergaderen de fracties van de gemeenteraad zowel in de raadszaal van het gemeentehuis in Geldermalsen als in dorpshuis De Koeldert in Waardenburg. Deze vergaderingen gaan over de uittreding uit de Gemeenschappelijke Regeling Avres en de omgevingsvergunning van Plomp & Zn. B.V.

Uittreding uit de Gemeenschappelijke regeling Avres

De vergadering vindt plaats om 20.00 uur in de raadszaal van het gemeentehuis (Kuipershof 2 in Geldermalsen).

De Participatiewet moet ervoor zorgen dat meer mensen werk vinden; ook mensen met een arbeidsbeperking. Deze wet wordt binnen de gemeente West Betuwe door zowel Avres als Werkzaak uitgevoerd. Dit wil de gemeente onderbrengen bij één instantie, zodat zowel voor de wet als in de praktijk de Participatiewet op de juiste manier uitgevoerd kan worden.

Omgevingsvergunning Plomp & Zn. B.V.

De vergadering vindt plaats om 20.00 uur in het Dorpshuis De Koeldert (De Koeldert 30 in Waardenburg).

Plomp & Zn. B.V. is een houtverwerkingsbedrijf op industrieterrein Slimwei in Waardenburg. Het zoekt al enige tijd samen met omwonenden naar een oplossing voor de geuroverlast die ontstaat door de werkzaamheden in het bedrijf. De oplossing lijkt gevonden in een nieuwe op biomassa gestookte WKK-installatie (warmtekracht koppeling) met een nieuw productieproces en luchtwasser die hierbij wordt geïnstalleerd.

Kom ook langs

Ben je benieuwd naar de vergaderingen? Kom dan vooral langs! We starten om 20.00 uur. Het is ook mogelijk om in te spreken over de onderwerpen. Meld je dan voor 4 maart 12.00 uur aan bij de griffie via griffie@westbetuwe.nl onder vermelding van je naam en telefoonnummer.

Op de hoogte blijven? Volg de gemeenteraad West Betuwe nu ook op Twitter en Facebook!