10 december: Speeddaten met de raad West Betuwe

Gepubliceerd op: 03 december 2019 13:12

Op 10 december speeddaten leerlingen van de Lingeborgh in Geldermalsen met de raad van gemeente West Betuwe. Van 19.30 tot 22.00 uur gaan raadsleden op de school om de tafel met ruim 50 maatschappijkundeleerlingen. Jongeren maken op deze manier kennis met de lokale politiek.

In meerdere speeddaterondes schuiven de leerlingen bij verschillende raadsleden aan. Aan elke tafel wordt een ander onderwerp besproken. Deze onderwerpen hebben ze samen gekozen en voorbereid. Bijvoorbeeld uitgaan, sport, openbaar vervoer en hangplekken in de gemeente West Betuwe. Onderwerpen en situaties waar de jongeren zelf mee te maken kunnen hebben.

Het speeddaten is een interessante en leerzame samenwerking tussen de raad en jongeren. Niet alleen leren de leerlingen meer over de gemeente en de lokale politiek. De raad begrijpt ook beter wat jongeren belangrijk vinden en waar ze behoefte aan hebben. Hun vaak verrassende kijk op situaties en onderwerpen vinden de raadsleden erg waardevol.

Speeddaten raad West Betuwe

Waar en wanneer?

De vergadering vindt plaats op 10 december om 19.30 uur in De Lingeborgh (2e verdieping van het brugklasgebouw, Laan van Leeuwenstein 2 in Geldermalsen).